Fundacja Rozwoju Kardiochirurgii im. prof. Zbigniewa Religi
ul. Wolności 345a, 41-800 Zabrze

Aktualności

PROTEZY SERCA DLA DZIECI- paląca potrzeba polskiej kardiochirurgii

Program marketingu społecznego „TikTak. Jestem na Tak!” powstał we współpracy Fundacji i Grupy Mediowej Fundacji Rozwoju Kardiochirurgii. Zakłada realizację dwóch równorzędnych celów: pozyskania funduszy na realizację kolejnych etapów prac nad rodziną protez serca dla dzieci oraz upowszechnienia problematyki kardiochirurgii i transplantologii dziecięcej wraz z kształtowaniem świadomości oraz odpowiednich postaw społecznych w stosunku do darowania organów i przeszczepów, jako metody ratującej życie. Problematyka transplantologii kontynuuje zasadniczy kierunek prac i zainteresowań prof. Religi, który jako pierwszy w Polsce dokonał udanego przeszczepienia serca (5 listopada 1985 r.), co zaważyło na rozwoju polskiej transplantologii i było impulsem, który pomógł przyspieszyć raczkujący wtedy program przeszczepiania organów. W Polsce najdłużej na organy do przeszczepu oczekują dzieci, głównie ze względu na brak dawców w tej kategorii pacjentów.

Realizacja obu celów programu przebiega równolegle, z wykorzystaniem zjawiska synergii i posługuje się nowatorskimi, dotychczas nie stosowanymi metodami. Głównym narzędziem, który wykorzystuje program „TikTak. Jestem na Tak!” jest grupa specjalnie przygotowanych na tę okoliczność produktów, oznaczonych logo i elementami dedykowanymi programowi, których sprzedaż wspiera realizację prac nad protezami serca dla dzieci oraz zapoznaje społeczeństwo z tą problematyką. Obecnie program reprezentują dwa produkty: kakaowy wafelek oblewany czekoladą „TikTak” oraz gra karciana z elementami edukacyjnymi „CardioAlarm!”. W przygotowaniu jest płyta z utworami muzycznymi znanych wykonawców, która ukaże się w sprzedaży w r. 2013. Jest to zatem nie tylko idea nowatorska, ale na tyle nośna i pojemna, że w przypadku sukcesu daje możliwość poszerzania asortymentu według potrzeb realizacyjnych prowadzonego w Fundacji projektu.

Pojawieniu się i sprzedaży produktów na rynku towarzyszyć będą szerokie akcje popularyzujące i marketingowe, prowadzone m.in. w TVP, która od lat wspiera Fundację, na łamach magazynów „Mamo, to Ja” i „Żyjmy Dłużej” oraz portalu babyonline.pl, które objęły patronat medialny nad programem. Podejmowane też będą cyklicznie akcje promocyjne w prasie i w Internecie. Skupią się na poinformowaniu społeczeństwa o istnieniu i celach inicjatywy oraz na zaaktywizowaniu go do czynnego wsparcia programu poprzez zakup programowych produktów.

Dzięki jasno określonym celom i mechanizmom programu „TikTak. Jestem na Tak!” oraz zaufaniu społecznemu i prestiżowi, jakim cieszy się Fundacja Rozwoju Kardiochirurgii im. prof. Zbigniewa Religi udało się pozyskać wielu partnerów akcji, dzięki którym jej realizacja (od produkcji, po dystrybucję i sprzedaż oraz promocję) niesie ogromne szanse na powodzenie przedsięwzięcia i pomyślne zakończenie projektu tak, by chwila, w której rodzime protezy serca ratujące życie chorych dzieci nadeszła jak najszybciej.

Wafelek TikTak przygotowany został specjalnie na potrzeby programu, a jego opakowanie stanowi nośnik elementów informujących oraz aktywizujących do zakupu. czytaj więcej...

Gra CardioAlarm! powstała we współpracy z Granną, przy istotnym zaangażowaniu instytutu badawczego Millward Brown, który zrealizował badania jakościowe, obejmujące koncept gry i postrzeganie wizerunku prof. Religi oraz elementów edukacyjnych zawartych w grze. czytaj więcej...

Sponsorzy Fundacji

<
>
zobacz wszystkich sponsorów